Saturday, June 20, 2020

yön ajan (2020)

yön ajan
olen keventänyt
identiteettiä

muistellut
kuinka joskus ratsastin kamelilla
neulansilmän lävitse

tieto asioiden tietäminen, gnosis,
ja vapaus ovat olleet
minun intohimoni  - desire

ajattelin uskoin kauan vielä
mitä nietzcshe kirjoitti,
nainen on totuus

otin siitä uskonnon itselleni

uskonnon olen pitänyt
sen sisältö on vaihtunut monta kertaa

nyt olen yön
keventänyt uskontoani
keventänyt identiteettiä

mikä jää niin desire
valoon
valo on pelastukseni

solutasolle saakka

valo vailla kilowattien painoa

yritän tietää
miten kaikki valo mahtuu humahtamaan
neulansilmän lävitse

olen keventänyt
identtiteettiä

enemmän kuin soluni
olen fysiikkani valokvantit
fotonit
ilman lepomassaa ja sähkövarausta

vaihtoehdot sille ettei ole enää olemassa:
täysi valoisuus
tai täydellinen näkymättömyys

yön ajan
olen keventänyt
identiteettiä

olen
yhä olen

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.