Wednesday, March 14, 2018

TALVI-ILTAIN TARINOITA (2018)

Molemmat jo eteisen ovella menossa
miinus kahteenkymmeneen 

turvana kaulaliinat
päällystakit
päähineet.

- Käännyttiin äkisti takas -

Edes kenkiä ei riisuttu.
Alettiin nussia vaatteet päällä lattialla.
järjettömästi.

Jos elettäisiin Saudi-Arabiassa
Muttawan urkkijat olisivat nähneet mun
poistuvan siitä asunnosta
ja toinen meistä olisi kivitetty kuoliaaksi.
Toinen.
En minä.

Ajattelin
intohimorikosten vanhenevan vuorokaudessa
jos ne on tehty lemmenvaloja vältellen.
kuutamosonaatti pausella.
Ajattelin
meidän olevan hupsuja seikkailijoita
viattomassa veijaritarinassa:

Daami olisi pystynyt esittämään Tiikerikissaa
oopperassa kyllä
mutta Kohtalokas Nainen se oli yhtä vähän
kuin minä Idiootti
- se kellariloukossa lymyilevä hyvä prinssi
jonka sydän on verta vuotavaa
valkoista suklaata - .

Ankarina, kylminä päivinä
yritän muistaa asioita joista juoksee lämpöä
suoniin
Jopa kaukaisia, salaisia syleilyjä joissa hermosto
huojuen huohotti joku
Toinen.
En minä.

Minähän olen tässä.

[Jos
se joskus kävelisi mua vastaan alasti
en osaisi hätkähtää -
mutta aina kun näen sen
sillä on vaatteet päällä.
ja mun minää
kylmää
vähän.]



















No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.